Nieuws

Maak kennis met Sander
Sander is inmiddels al een jaar als Remote Support Engineer het gezicht van onze IT-helpdesk. Grote kans dat je hem dus al een keer aan de lijn hebt gehad, maar wie is de man aan de andere kant van de lijn? Vandaag stellen we Sander aan je voor.
Afbeelding

24 oktober 2023

Sander is als Remote Support Engineer het eerste aanspreekpunt voor IT-gerelateerde problemen bij onze klanten. Hierbij behandelt hij de support tickets die binnen komen en probeert hij, samen met zijn collega’s deze zo goed mogelijk naar de wens van de klant op te lossen. Naast de support tickets, monitort hij de servers, werkstations en beheert hij de back-ups van onze klanten.

 

Daarnaast adviseert Sander ook onze klanten op het gebied van IT. Klanten die bijvoorbeeld vragen hebben omtrent hun IT-infrastructuur of andere IT-gerelateerde wensen kunnen ook bij Sander terecht.

 

Sander heeft dus veel contact met de klanten. Wat zijn de grootste uitdagingen die je hierbij tegenkomt en hoe ga je hiermee om? “De diversiteit in oorzaken vind ik toch wel de grootste uitdaging. Tegenwoordig zijn er namelijk erg veel verschillende applicaties en virtualisaties. Dit zorgt ervoor dat het soms moeilijk kan zijn om een passende oplossing te vinden. Maar dit is niet per sé negatief, want dit zorgt aan de andere kant ook weer voor een uitdaging in mijn werk.”

 

Zijn er ook persoonlijke eigenschappen die je bij je werk helpen? “Ik heb veel geduld en dit is denk ik wel een noodzakelijke eigenschap voor mijn werk. Daarnaast ben ik een behulpzaam en sociaal type die altijd iedereen wil helpen.”

 

Zodra Sander klaar is met werken gaat hij bezig met zijn muziek. Hij produceert graag beats en schrijft songteksten. Sander geeft aan dat zijn liefde voor muziek ook bijdraagt aan zijn werkzaamheden: “Mijn liefde voor muziek helpt mij enorm als het gaat om creativiteit. Soms is een oplossing namelijk niet voor de hand liggend en door mijn ‘think outside the box’ mentaliteit kan ik vaak toch tot een goede en passende oplossing komen.”


Is jouw IT-infrastructuur klaar voor de toekomst?